ناقد : شیخ عبد اللہ ناصر رحمانی تلخیص : زید حسن غامدی صاحب کا عموم پر رکھتے ہوئے یہ کہنا کہ " حقوق العباد" معاف ہی نہیں ہوتے ، درست نہیں ہے ۔ اللہ اگر چاہے تو حقوق العباد بھی معاف کر سکتا ہے ۔" ان اللہ یغفر الذنوب جمیعا " میں عموم ہے ۔ البتہ" ان اللہ لا یغفر ان یشرک...
جاوید احمد غامدی کا گھناونا انحراف متعلق بعقیدہ
موسیقی کی بابت غامدی صاحب کی رائے پر رد
ناقد : شیخ عبد الجبار بلال تلخیص : زید حسن غامدی صاحب سے موسیقی، میوزک ، انٹرٹینمنٹ کے بارے میں پوچھا گیا کہ وہ جائز ہے یا ناجائز ؟ ارشاد فرمایا : یہ سب حلال ہیں ۔ اور اپنے بیانیے کا مقدمہ اس طرح باندھا کہ "مختلف چیزوں کو حرام کہنا اور اسکے ذریعے سے استبداد پادریوں...
جمعہ کی نماز اور غامدی صاحب
ناقد : شیخ عبد الجبار بلال تلخیص : زید حسن ایک سوال کیا گیا کہ بیرون ملک مقیم افراد کے لئے جمعہ کا کیا حکم ہے ؟ غامدی صاحب نے جو جواب عنایت فرمایا اس پر ہمارے کچھ ملاحظات ہیں ۔ غامدی صاحب نے تین باتیں کیں جو درج ذیل ہیں ۔ اول ۔ " جمعہ ریاست پر فرض ہے "۔ اگر اس سے انکی...
بینکوں کا سود اور جاوید احمد غامدی صاحب
سلمان احمد شیخ جناب جاوید صاحب نے اپنے حالیہ عوامی لیکچرز میں اس بات کی تائید کی ہے کہ روایتی بینکوں سے اثاثہ کی خریداری کے لیے کسی بھی قسم کا قرض لینا اسلام میں جائز ہے۔ ان کا کہنا ہے کہ فائنانس لیز اور مارٹگیج فائنانسنگ سب اسلام میں جائز ہیں۔ وہ یہ بھی اصرار کرتے...
نزول عیسی اور قرآن، غامدی صاحب اور میزان : فلسفہ اتمام حجت
حسن بن علی نزول عیسی کی بابت قرآن میں تصریح بھی ہے (وإنه لعلم للساعة فلا تمترن بها واتبعون، سورة الزخرف - 61) اور ایماء بھی (وإن من أهل الكتاب إلا ليؤمنن به قبل موته ،سورة النساء - 159؛ ويكلم الناس في المهد وكهلا، سورة آل عمران - 46؛ أفمن كان على بينة من ربه ويتلوه...
اسلام اور ریاست: غامدی صاحب کے ’جوابی بیانیے‘ کی حقیقت : قسط چہارم
ڈاکٹر محمد مشتاق ردِّ عمل کی نفسیات نائن الیون کے بعد پاکستان میں بم دھماکوں اورخود کش حملوں کا بھی ایک طویل سلسلہ چل پڑا اور وفاق کے زیرِ انتظام قبائلی علاقوں کے علاوہ سوات اور دیر میں بھی تحریک طالبان پاکستان کے خلاف فوجی آپریشن کیے گئے۔ جنرل مشرف اور حکومت کا ساتھ...
اول : قرآن کے مختلف مشاہدہ/تجزیے کا انکار
قرآن کی صرف ایک قرات ہی درست و متواتر ہے، باقی فتنہ عجم ہیں۔ یہ ایسا معاملہ ہے جس میں غامدی صاحب پوری امت میں اکیلے کھڑے ہیں اور میرے ناقص علم میں کسی قدیم فقیہہ یا عالم نے اس معاملہ میں غامدی صاحب کی ہمنوائی نہیں کی۔ سو اسلام کے مغربی ممالک یعنی تیونس، الجزائر وغیرہ میں امت کی ایک کثیر تعداد جو قرآن پڑھتی ہے وہ غلط ہے۔
قرآن مجید کا صرف ایک قرعہ صحیح ہے۔ باقی تمام قراءات عجم (غیر عربوں) کے فتنے ہیں۔
حوالہ: میزان، صفحہ 25، 26، 32، دوسرا ایڈیشن، اپریل 2002)
تبصرہ: یہ وہ معاملہ ہے جس میں غامدی پوری امت مسلمہ سے لاتعلق ہے ۔ میری بہترین معلومات کے مطابق، سابقہ فقہا یا علماء میں سے کوئی بھی غامدی کے اس نظریے کی حمایت نہیں کرتا ہے ۔ اس کے اس انتہائی گمراہ کن عقیدے کی روشنی میں تیونس اور الجزائر جیسے ممالک میں تمام مسلمان قرآن مجید کی تلاوت غلط طریقے سے کر رہے ہوں گے۔
دوم : مسلمانوں کے لیے اللہ کے بھیجے ہوئے تمام رسولوں اور انبیاء پر ایمان لانے کی بنیادی شرط کا انکار
صرف اللہ اور یوم آخرت پر ایمان لانے والا بھی جنت میں جا سکتا ہے۔تمام رسولوں پر ایمان لانا جنت میں جانے کے لئے ضروری نہیں۔ یہ تفرد غامدی صاحب نے غلام احمد پرویز سے مستعار لیا ہے۔
تمام انبیاء اور رسولوں پر ایمان لانا ضروری نہیں ہے۔ جو شخص محض اللہ اور روز جزا پر یقین رکھتا ہو وہ بھی جنت میں داخل ہو سکتا ہے۔ غامدی نے یہ نظریہ غلام احمد پرویز (بدعتی پرویزحدیث کو رد کرنے والے فرقے کا بانی) سے لیا ہے۔
سوم : حدیث کو شریعت کا ماخذ ہونے کا انکار
صحیح بخاری و مسلم اور احادیث کی جتنی کتابیں موجود ہیں، ان میں موجود احادیث کی حیثیت تاریخی حقائق کی ہے۔ ان میں موجود کسی ایک حدیث سے بھی دین میں نہ کمی کی جاسکتی ہے اور نہ ہی بیشی۔ اس معاملہ میں منکر حدیثوں کا ایک جم غفیر غامدی صاحب کا ہمنوا ہے لیکن جمہور امت اور قدیم فقہاء میں سے کوئی ان کے ساتھ نہیں۔
تمام نبوی تحریریں جو صحیح البخاری، صحیح مسلم اور حدیث کی دوسری کتابوں میں پائی جاتی ہیں محض تاریخی حوالوں کی حیثیت رکھتی ہیں۔ ان میں سے کوئی نبوی روایات دین میں سے کوئی چیز بڑھا اور گهٹا نہیں سکتی ہے ۔
تبصرہ: حدیث کے منکرین کا ایک وسیع حلقہ اس مسئلہ پر غامدی سے متفق ہے۔ تاہم بڑے پیمانے پر امت مسلمہ کی اکثریت اور فقہاء اس کو بدعت اور کفر سمجھتے ہیں۔
متعلقہ: گمراہ کن نظریہ: جاوید غامدی کا ردِ حدیث، مہدی اور اجماع
چہارم : سنت کی عظیم اہمیت کا انکار
سنت صرف افعال کا نام ہے، اس کی ابتدا حضرت محمدﷺ سے نہیں بلکہ ابراہیم علیہ السلام سے ہوتی ہے۔ سنت صرف ۲۷ اعمال کا نام ہے۔ جبکہ غامدی صاحب نے مئی ۱۹۹۸، ماہنامہ اشراق ص ۳۵ میں سنت کی ایک فہرست تیار کی جس میں انہوں نے ۴۰ سنتوں پر مشتمل فہرست جاری کی۔ دوسری جانب اپریل ۲۰۰۲ء میں غامدی صاحب نے ۴۰سنتوں کی فہرست سے ۱۳سنتوں کو حذف کردیا اور صرف ۲۷ سنتوں کی فہرست جاری کردیں۔دس برس میں ۱۳سنتوں کو حذف کردیا تو آئندہ ۲۰ برسوں میں غامدی صاحب کیا ہم یہ توقع رکھیں کہ بقیہ ۲۷ سنتیں بھی ہم سے چھوٹ جائیں گی۔ جب کو سنتوں کی فہرست دینے کے بعد دعویٰ یہ کرتے ہیں کہ قطعی طور پر صرف یہی سنت ہیں جتنا قطعی قرآن اور اس میں کسی کمی بیشی کا کوئی امکان نہیں ہوسکتا ۔ لیکن قطعیت کا عالم یہ ہے کہ ۱۰ برسوں میں ۴۰ سے ۲۷ کی تعداد پر اتر آئے۔
سنت سے مراد صرف طریقے اور اعمال ہیں۔ اس کا آغاز حضرت محمد (صلی اللہ علیہ وآلہ وسلم) سے نہیں بلکہ حضرت ابراہیم (علیہ السلام) سے ہوا ہے۔ سنت مجموعی طور پر صرف 27 اعمال پر مشتمل ہے۔
(میزان، ص 10)
1998 میں, غامدی نے ۴۰ سنت اعمال کی فہرست کو اپنے ماہانہ رسالہ اشراق (ص 35) میں شائع کیا۔ لیکن بعد میں، 2002 میں، اس نے فہرست سے ۱۳ سنتوں کو نکال دیا اور ان کی تعداد کم کر کے 27 کردی۔ صرف دس سال کے عرصے میں، غامدی نے 13 سنتوں کو بر طرف کر دیا، تو یہ خیال کرنا صحیح ہو گا کہ اگلے ۲۰سالوں میں ممکن ہے کہ باقی کو بھی رد کر دے گا ۔
سنت اعمال کی فہرست پیش کرنے کے بعد، اُس نے نے سختی سے اعلان کیا کہ صرف یہی سنت اعمال ہیں اور یہ قرآن مجید کی طرح طے شدہ اور حتمی ہیں ۔ ان میں اضافہ یا تبدیلی کا کوئی امکان نہیں ہے۔ تاہم، اس کے باوجود کہ اس نے ان کے لیےمستندی اور قطعیت (قطعیہ) کا دعویٰ کیا تھا، پھر بھی وہ محض دس سال کے بعد ان سنتوں کی تعداد کو 40 سے 27 تک کم کرنے میں کامیاب ہوئے۔
پنجم : غامدی کے کاموں میں مزید بدعات کا مشاہدہ کیا گیا۔
سنت قرآن کی پیش گوئی کرتی ہے۔
سنت قرآن سے مقدم ہے (میزان ص 52، طبع دوم اپریل 2002)
غامدی صاحب کے ہاں یہ کھلا تضاد موجود ہے کہ وہ کبھی قرآن کو سنت پر مقدم مانتے ہیں، اور کبھی سنت کو قرآن سے مقدم قرار دیتے ہیں۔ چنانچہ وہ ایک جگہ قرآن کو ہر چیز پر مقدم قرار دیتے ہوئے لکھتے ہیں:
ہر شخص پابندہے کہ اس (قرآن) پر کسی چیز کو مقدم نہ ٹھرائے (میزان ص 23، طبع دوم اپریل 2002)
پھر اسی کتاب (میزان) میں آگے لکھتے ہیں کہ ’’سنت قرآن سے مقدم قرآن کے بعد نہیں‘‘ (ص 52)
یہاں غامدی صاحب نے دونوں مقامات پر حرف ’’پر‘‘ اور حرف ’’سے‘‘ کا مغالطہ دیا ہے، مگر یہ مغالطہ اس وقت صرف مغالطہ نہیں رہتا بلکہ ایک کھلا تضاد بن کر سامنے آتا ہے جب اسے اردو زبان کے درج ذیل جملوں کی روشنی میں دیکھا جائے۔
(1) اﷲ تعالیٰ پر کسی چیز کو مقدم نہیں ٹھہرانا چاہئے۔
(2) نبیﷺ اﷲ تعالیٰ سے مقدم ہے
کیا جو شخص اردو زبان جانتاہو، مذکورہ بالا جملوں میں کھلا تضاد نہ پائے گا؟
سنت قرآن کی پیش گوئی کرتی ہے۔ (حوالہ: میزان، ص 52، دوسرا ایڈیشن، اپریل 2002)
غامدی کے مطابق، سنت حضرت ابراہیم علیہ السلام سے شروع ہوتی ہوئی، پھر بنی اسرائیل کے انبیاء کے ذریعے جاری رہتی ہے اور پھر رسول اللہ صلی اللہ علیہ وسلم پر ختم ہوتی ہے۔
نوٹ: وہ دراصل یہاں اپنے آپ سے متصادم ہے۔ ایسا لگتا ہے کہ وہ لفظ “مقدم” (مقدم) کے معنی اور استعمال میں الجھن کا شکار ہے۔
وہ کہتا ہے: ہر شخص اس بات کا پابند ہے کہ قرآن پر کسی چیز کو “مقدم” نہ سمجھے۔ (میزان، ص 23)
لیکن پھر وہ بعد میں اسی کتاب میں کہتا ہے: سنت قرآن پر “مقدم” ہے، قرآن کے بعد نہیں” (میزان، صفحہ 52)
ششم : قبولیت کی ضرورت کے لیے قرآن و سنت ایک ہی درجہ رکھتا ہے۔
ثبوت کے اعتبار سے سنت اور قرآن میں کوئی فرق نہیں۔ ان دونوں کا ثبوت اجماع اور عملی تواتر سے ہوتا ہے (میزان ص 10 طبع دوم)
ثبوت (توثیق/اثبات) کے طور پر، قرآن اور سنت میں کوئی فرق نہیں ہے۔ یہ دونوں اجماع (اجماع) اور تواتر (جو اتنے بڑے پیمانے پر نسل در نسل منتقل ہو چکے ہیں کہ اس کا من گھڑت ہونا ناممکن ہے) کے ذریعے تصدیق شدہ ہو جاتے ہیں۔ (میزان، ص 10)
ہفتم : عقیدہ کے نکات قائم کرنے کے لیے حدیث کا استعمال نہیں کیا جا سکتا
حدیث سے کوئی اسلامی عقیدہ یا عمل ثابت نہیں ہوتا (میزان ص 64 طبع دوم)
اسلامی عقائد حدیث کے ذریعے قائم نہیں ہوسکتے۔ (میزان، ص 64)
متعلقہ: جاوید غامدی اور ردِ حدیث کا ٹروجن ہارس
ہشتم : اسلام کی بنیاد قرآن، فطرہ، سنت ابراہیمی اور قدیم صحیفوں پر ہے۔
دین کے مصادر و ماخذ قرآن کے علاوہ دین فطرت کے حقائق، سنت ابراہیم اور قدیم صحائف ہیں (میزان ص 48 طبع دوم)
دین کی بنیاد اور ماخذ قرآن مجید، فطرت کی حقیقتیں(فطری مزاج)، سنت ابراہیمی اور قدیم صحیفے ہیں۔ (میزان، ص 48)
نہم : نیکی اور بدی کا تعین فطرہ سے ہوتا ہے۔
دین میں معروف و منکر کا تعین فطرت انسانی کرتی ہے (میزان ص 49)
دین میں معروف (اچھی) اور منکر (برائی) کا تعین انسان کی فطرت (فطری مزاج) سے ہوتا ہے۔ (میزان، ص 49)
دہم : کسی رسول کو کبھی قتل نہیں کیا گیا تھا ۔
بعض انبیاء کرام قتل ہوئے ہیں مگر کوئی رسول کبھی قتل نہیں ہوا (میزان حصہ اول، ص 21، طبع 1985)
بعض انبیاء قتل ہوئے لیکن کسی رسول کو قتل نہیں کیا گیا۔ (میزان، حصہ 1، صفحہ 21، 1985 ایڈیشن)
متعلقہ: جاوید غامدی نے اسلام کے عالمگیر پیغام کو جزیرہ نمائے عرب تک محدود کر دیا
یازدہم : یاجوج، ماجوج اور دجال مغربی اقوام ہیں۔
یاجوج ماجوج اور دجال سے مراد مغربی اقوام ہیں (ماہنامہ اشراق، جنوری 1996ء ص 61)
یاجوج (یاجوج)، ماجوج (ماجوج) اور دجال سے مراد مغربی اقوام ہیں۔ (ماہنامہ اشراق، جنوری 1996، صفحہ 61)
دوازدہم : حضرت عیسیٰ علیہ السلام کو آسمانوں پر زندہ اٹھانا اور اُن کی واپسی کے متعلق اسلامی عقائد کا انکار
حضرت عیسٰی علیہ السلام وفات پاچکے ہیں (میزا ن حصہ اول، 24,23,22 طبع 1985)
عیسیٰ علیہ السلام وفات پا چکے ہیں ۔ میزان، حصہ 1، صفحہ 22، 23، 24، 1985 ایڈیشن)
۔ نزول عیسیٰ علیہ السلام کے عقیدہ کا انکار۔ غامدی صاحب کا یہ تفرد ابن تیمیہ کی بعض مبہم تحریروں سے مستعار لیا ہوا ہے جبکہ جمہور امت میں اس عقیدہ کو ۱۴۰۰ سالوں سے تواتر نظری حاصل ہے۔
وہ حضرت عیسیٰ علیہ السلام کے نزول کے عقیدے کا بھی انکار کرتا ہے۔
نوٹ: غامدی نے ابنِ تیمیہ کی کچھ غیر واضح تحریروں سے یہ عجیب اور گمراہ کن رائے نکالی ہے ۔ پچھلے ۱۴۰۰ سالوں سےبڑے پیمانے پر امت کی اکثریت اس بات پر یقین رکھتی ہے کہ یہ عقیدہ تواتر کے ذریعے ہم تک پہنچا ہے ۔ (اس قدر بڑے پیمانےپر نسل در نسل منتقل ہوا کہ اس کا من گھڑت ہونا نا ممکن ہے)
بشکریہ
muslimskeptic.com
Appeal
All quality educational content on this site is made possible only by generous donations of sponsors like you. In order to allow us to continue our effort, please consider donating whatever you can!
Do Your Part!
We work day in and day out to produce well-researched, evidence based, quality education so that people may gain the correct understanding of their religion. But our effort costs a lot of money! Help us continue and grow our effort so that you may share in our reward too!
You May Also Like…
کیا اللہ حقوق العباد معاف کر سکتا ہے ؟
ناقد : شیخ عبد اللہ ناصر رحمانی تلخیص : زید حسن غامدی صاحب کا عموم پر...
موسیقی کی بابت غامدی صاحب کی رائے پر رد
ناقد : شیخ عبد الجبار بلال تلخیص : زید حسن غامدی صاحب سے موسیقی، میوزک ،...
جمعہ کی نماز اور غامدی صاحب
ناقد : شیخ عبد الجبار بلال تلخیص : زید حسن ایک سوال کیا گیا کہ بیرون ملک...